Návrhy vizuálních identit pro ZFF, které (skoro) klaply

Když se řekne zlínská srdcovka, každému Zlíňákovi se okamžitě vybaví Zlín Film Festival. Ve chvíli, kdy jsme loni dostali možnost přihlásit se o tvorbu nové vizuální identity 65. ročníku, nezaváhali jsme ani na sekundu – a za Apple Pencilem našich grafiků se začalo prášit. 

Klient
Zlín Film Festival

Vzali jsme to jako čest i výzvu. Nejen vytvořit líbivý vizuál, ale přinést nápad, který ctí historii festivalu, města i animace samotné, a zároveň se do něj propisují i naše hodnoty. Nešlo nám o kvantitu, ale o kvalitu a zodpovědnost. Věříme, že festival tohoto významu si zaslouží silnou vizuální identitu, která se nebojí být nápaditá, moderní a zároveň věrná svému kontextu. To, co nás obklopuje, nás formuje, a právě to jsme chtěli do návrhů promítnout.

Vznikly tři různorodé návrhy, z nichž každý nabízí jiný pohled na festival, jeho minulost, současný jazyk i budoucí směřování. 

Aty, který poroste spolu s festivalem

Dia Randjak – 11. místo


Naše Dia vytvořila koncept postavený na propojení tradiční zlínské animace s moderními 3D prvky. Hlavní postavou se stal dinosaurus Aty, který pochází z Cesty do pravěku a jméno získal podle kudlovských filmových ateliérů. Svou podobou odkazuje na klasické animované filmy, které zlínskou filmovou tvorbu proslavily. Vizuál doplňují i další neživé prvky z filmového světa, od detailů prostředí až po typografii. Největší výhodou je flexibilita do dalších let. Aty se může vyvíjet a přizpůsobovat trendům – jednou být stop-motion, jindy kreslený, podle toho, kam se bude vyvíjet festival i animace samotná.

Když vizuální identita klape

Adam Komůrka – 4. místo

Adam představil koncept postavený na dětské hravosti. Barevné postavičky jako klapka nebo kamera mají každá svou osobnost, ale dohromady tvoří svůj vlastní vesmír, který je zábavný a plný pohybu. Zkrátka přesně takový, jaký by měl být i dětský filmový svět.

Mamut Karla Zemana přeběhl z plátna nejen na plakát

Pavlína Štefková – 2. místo

Pája se z našich návrhů umístila nejvýš a přišla s vizuálem inspirovaným filmovou historií Zlína. Hlavní postavou je modrý mamut, který pochází z filmu Karla Zemana Cesta do pravěku. Mamut z filmového plátna si střihl animovanou roli na všech žlutomodrých zlínských festivalových výstupech, kde ukazuje, co všechno se dá na festivalu zažít. Jednou zve do kina, jindy mává na zahájení nebo si užívá na party. Vizuální styl kombinuje nadsázku a humor s výraznou barevností a pohybem.

Staňte se naším klientem

Ozvěte se nám
Martina Pavloušková
Business Development